Fyller tvåsiffrigt!!

Igår var et min födelsedag. Jag fick många presenter t.ex som tecknarsaker och kläder. Vi firade min födelsedag på landet och jag fyllde som sagt 10. Vi bjöd på en chockladmoussetårt som var väldigt god....
På kvällen tog vi ett kvällsdopp och det var också roligt!!
/Elsa

Torekorven (Torekov)!!

För några dager sedan kom vi hem från Torekov som ligger vid Båstad på västkusten. Vi åkte dit för att hälsa på våran morbror Filip. Filip är kökschef på hamnkrogen där och vi åt också där en kväll. Vi fiskade krabbor, badade och vi bodde i en stuga som vi hade hyrt. I samma stuga bodde vi såklart, mamma, mormor och Lådan och våran andra morbror Gustaf som åkte tillsammans med Mia. Det var roligt där och ska åka tillbaka nästa sommar!!

Resan till Turkiet

För några dagar sedan kom vi hem från resan til Turkiet. Det var roligt där och väldigt god mat!!
Söndag: Denna dag flög vi till Turkiet. När vi gick ur planet var det hela 40 grader varmt!! Vi åkte buss från Antalya flygplats och checkade in på Side beach, det låter som om Side beach låg i Side men det låg i Evrenseki bredvid Side.
Måndag: Första dagen... EXREMT överhettade!!
Tisdag: Första dagen vi besökte stranden!! Det var roligt där och gigantiska vågor, äver 27 grader i havet!!
Onsdag: Hugo hade ätit något dåligt så han blev sjuk denna dag men även fast han mådde väldigt dåligt var han tvungen att se Sverige-Japan i semifinal i VM!! (Japan vann...)
Torsdag: Hugo är frisk och vi passade på att åka in till grannbyn Kumköy och det var fortfarande väldigt varmt!!
Fredag: Vi badade hela dagen och senare mot kvällen åkte vi in till "staden" här, nämligen Side. Vi gick runt i många små affärer och försäljarna var ganska jobbiga... De drog in folk i sina butiker och vissa kunde inte prata engelska men det var ändå en rolig resa dit.
Lördag: Nu blev Elsa förkyld... men bättre mot kvälen då några frisörer fixade Elsas hår flätat. Hugo tittade även själklart på Sveriges bronsmatch!! (Sverige vann!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Söndag: Den plågsamma dagen då vi skulle flyga hem.
Måndag: Hemma!!!

Galen passagerare!!

Igår när vi åkte båt till Napoleon-viken, passade jag på att ta några roliga bilder på Elsa...:
Nu är vi i båten!!
Känner farten!!
going crazy!!
Avundsjul på en annan båt!!
äntligen framme!!
/Hugo

Napoleon-viken

Idag åkte vi vår båt till Napoleon-viken som ligger nära Ingarö. Där badade vi och åt lunch. Vi hittade några bra klippor att vara på och där fanns det en klippa som liknade ett hopptorn och självklart hoppade vi ner i vattnet därifrån.
Senare på hemvägen åt vi på restaurang J på nacka strand. Själv åt jag köttbullar med potatismos och pappa åt fisksoppa. Sedan åkte vi hem och här är vi nu!! hejdå!! (Hugo var också med)  :D
/Elsa

Snart dagens sport!?

Vi har just beslutat att vi inte kommer att skriva "dagens fotboll" varje dag, utan bara vissa dagar då något alldeles speciellt inom fotbolls-världen sker.